Негізгі және туынды сын есім


Алматы қаласы « № 185 жалпы білім беретін мектеп» КММ
Медешова Турсынай Алматаевна. Бастауыш сынып мұғалімі

Пәннің аты

Қазақ тілі

3 -сынып
Сабақтың атауы Негізгі және туынды сын есім
Мақсаты

Күтілетін нәтиже

Білімділік: зат есімнің негізгі және туынды түрлерінің жасалу жолдарын, айырмашылықтарын ұғындыру. Сөз құрамы туралы алған білімдерін пысықтау, жетілдіру;
Тәрбиелік: Оқушыларды шапшаңдықққа, ұқыптылыққа, шыншылдыққа, өз бетінше тапсырмаларды орындап, нәтижеге жете білуге тәрбиелеу, мамандық иелеріне деген құрмет пен алғыс сезімдерін ояту;
Дамытушылық: танымдық қабілеттерін, сауаттылықтарын және көркем жазу дағдыларын дамыту;
Сабақтың типі: Білім, білік, дағдыны жетілдіру сабағы
Сабақтың түрі: Проблемалық сабақ
Сабақтың әдіс — тәсілдері: түсіндірмелі – иллюстративті, сұрақ — жауап, ой қозғау, салыстыру, талдау — жинақтау, проблемалық әдіс, ойын, ассосация
Психологиялық ахуал Біз балдырған баламыз,

Құстай қанат қағамыз.

Дүниені аралап,

Оқып білім аламыз.

Оқушылар шеңберде жиналып,мұғаліммен бірге бүгінгі сабаққа сәттілік тілейді.
Қызығушылықты ояту 1. Ұйымдастыру
Амандасу
Оқушыларды және құрал — жабдықтарын түгендеу
Оқушылардың назарын сабаққа аудару
Сабақтың мақсат — міндетін түсіндіру
Психологиялық дайындық
Балалар, бүгінгі сабақта Арман деген жалқау балаға қазақ тілінен жаттығуларды орындауға көмек көрсетейік. Келісеміз бе?
2. Жаңа сабаққа дайындық
Тірек білімдерін жетілдіру
Негізгі түбірден болған зат есімді негізгі зат есім деп атайды.: ыдыс, кілем, аяқ.
Түбір сөздерге жұрнақ жалғану арқылы жасалған зат есімді туынды зат есім деп атайды: жұмыскер, ойыншық, күйші.
(Интерактивті тақтадан негізгі және туынды зат есімдерге мысалдар көрсету).
ІІІ. Ой толғаныс кезеңі
1. Оқулықпен жұмыс
22-жаттығу Сөздерді салыстырып оқу Қосымшалы сөздерді көшіріп жазу Оларды сөз құрамына талдау

23-жаттығу Мақалды жатқа жазу Сын есім түрін ажырату

24-жаттығу Сөздерді көшіріп жазу Туынды сын есімдерді сөз құрамына талдау

25-жаттығу Мәтінді оқу Мәтіннен сын есімдерді тауып ,

қайсысы туынды,қайсысы негізгі екенін айту

27-жаттығу Ұйқасын тауып оқу Туынды сын есімді тауып айту

Топпен жұмыс

1-топ

• Туынды зат есімдерді теріп жаз, сөз құрамына талда.
• Тағы қандай туынды зат есім болатын мамандық атауларын білесің?
Дәрігер, жолшы, балташы, ісмер, кенші.
2-топ Негізгі зат есімдерді бір қатарға, туынды зат есімдерді екінші қатарға жаз.
Суретші, ойпат, сый, сыйлық, қалам, сызғыш, ағаш, өнер,
қапшық, сусын, су, балық, үйшік, мұз, сиыр, құлыншақ, асхана,
көл, коньки, суат.

3-топ
• Туынды зат есімдердің түбірі мен жұрнағын белгіле.
Негізгі зат есімдер: ойпат, сый, қалам, ағаш, өнер, су, балық, мұз, коньки, көл.
Туынды зат есімдер: суретші, сыйлық, қапшық, сусын, үйшік, құлыншақ, асхана, суат.
4-топ Түбір сөздерге тиісті жұрнақтарды қосып,
туынды зат есім жаса.
Кітап, дос, егін, орын, — шы, — ші, — лық, — лік,
таза, адам, мал, шебер — дық, — тық, — хана
Кітапхана, достық, егінші, орындық, тазалық, адамдық, малшы, шеберлік.
Сергіту сәті Көрікті далама қарашы,
Тізілген орман, тау, қаласы,
Алтай мен Атырау арасы
Қазақтың кең байтақ даласы
Қазақтың кең байтақ даласы
Сабақты бекіту«Ойлан, тап» ойыны
Интерактивті тақтадан бірнеше суреттер көрсетіледі. Сол суреттердің атын атап, жұрнақ жалғап, туынды зат есім жасау керек. Туынды зат есімдерді қатыстырып сөйлем құра.
Суреттер: қой, етік, үй, бес, домбыра, мүсін, қобыз, қой, жылқы.

Сергіту сәті
Ой толғаныс
Үйге тапсырма 26-жаттығу

189-бет

Күнделіктеріне жазып алу
Бағалау Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау Бағалау парақшасын толтырады.
Кері байланыс Смайликтерді өзі қалаған нұсқаға жабыстырады

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s