«Жиреншенің хан сынағына түскені» аңыз әңгімесі


№175 гимназияның қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
Абдикадырова Ақжарқын Тилеубекқызы

Уақыты: Пәні: қазақ әдебиеті Күні: Тексерген :
Сабақтың тақырыбы: «Жиреншенің хан сынағына түскені» аңыз әңгімесі
Мақсаты Аңыз әңгімелер туралы білімдерін тереңдету, Жиренше шешен туралы аңыз әңгімені оқып, қорытынды жасау,өмірмен байланыстыру;

Тапқырлыққа, шешендікке, ақылдылыққа баулу,қазақтың сөз өнерін түсініп, қадірлеуге бейімдеу;

Тақырыптың мазмұнын түсіну, идеялық ұстанымындағы автордың ойына өзінше ой қосу арқылы пікір айтуға машықтанады.

Жалпы мақсат Шешендік өнерді құрметтеп, сөз өнерінің құдіретін түсініп, ата-бабамыздың шешен ұлдарын танып-білу, өмірін, шығармашылығын дәріптеу,

Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру

Күтілетін нәтиже Аңыз әңгімені оқып, мазмұнын талдайды. Кейіпкерлер іс-әрекетіне талдау жасайды, қорытынды шығарады, алған білімін өмірмен байланыстырады,
7 модульдің қолданылуы АКТ”, “Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”, “Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”, “Оқытуды басқару және көшбасшылық”.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер МИға шабуыл, Көңілді тапқырлар ойыны, Интервьюәдісі, , Ойлан бірік- бөліс
Қолданылатын ресурстар Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, ноутбук
Ұйымдастыру кезеңі Оқушыларды түгендеп , сабаққа назарын аудару

Ынтымақтастық ахуалын қалыптастыру

«Тілектер ағашы»

Стикерга тілек жазғызып, ағашқа ілгізу, 1-2 оқушыға оқыту

Оқушылар сабаққа тілектерін жазып, ағашқа іледі.
Сабақ кезеңдері Тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті
Білім

Қызығушылық

тарын ояту

Топтастыру әдісі Топтастыру әдісімен аңыз әңгімелер жайлы білімдерін жинақтау Оқушылар өз білгендерін айтады
Түсіну Диалогтік әңгіме

Ашық және жабық сұрақтар

Аңыз әңгіменің мазмұныны айту

Хан қандай тапсырма берді?

Жиренше кіменен ақыл сұрады?

Ханның екінші тапсырмасы қандай еді?

Ханның үшінші тапсырмасы қандай еді?

Хан тапсырмаларын Жиренше қалай орындады?

Оған кімс көмектесті?

Хан қандай адам?

Қарашаш қандай ?

Оқушылар мазмұндайды
Қолдану Кестемен жұмыс Кейіпкерлерді жазып , мінездеме беру

кейіпкер Іс әрекет мінездеме
Жиренше

Қарашаш

Хан

Жеке ойланады,топ болып біріге жұмыс жасайды,басқа топтармен бөліседі.
Сергіту сәті «Балапандар биі» атты жаттығу жасау Оқушылармен бірге сергіту сәтін жасау Интербелсеңді тақтадағы бейнероиктегідей жаттығулар жасайды.
Талдау Венн диаграммасы Венн диаграммасы

Ертегі мен аңыз әңгіме

Жиренше мен Аяз би

Оқушылардың мақсаты қорытынды жасап, салыстыру, талдау
Жинақтау Ой қорыту «Аңыз әңгімеден алған әсерім» тақырыбында шағын ойтолғау жазу Оқушылардың мақсаты берілген сұраққа өз ойларын шығарма арқылы жеткізу
Бағалау Өзін-өзі бағалау (2 мин)

Бағдарша, бағалау парақшалары

Бағалау парақшасы мен бағалау шкаласын тарату Өзін өзі топпн бағалайды
Рефлексия Стикерлерді толтыру Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну Ұсынылған стикерді толтыру
Үй тапсырмасы Шешендік өнері жайлы мәлімет

Жиренше, Қарашаш туралы альбом-буклет

Күнделіктеріне жазып, толтырады
Пәні: әдебиет Тақырыбы: Сымайыл туралы Тексерген:
Мақсаты Дін туралы білімдерін толықтыру, кеңейту;тақырыпты түсіне отырып мағанасын аша алады, меңгеруге, ойын жеткізе білуге үйрену арқылы, сөйлемді дұрыс құруға, ой-қиялын тиянақтай білуге дағдыланады
Жалпы мақсат Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру
Күтілетін нәтиже Оқушыларды шығармашылық қабілеттерін жетілдіру және олардың шығармамен жұмыс істей білу дағдыларын одан әрі дамыта біледі;
7 модульдің қолданылуы АКТ”, “Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”, “Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”, “Оқытуды басқару және көшбасшылық”.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер Сто, салыстыру, сипаттау,
Қолданылатын ресурстар Слайд, кітап, дәптер, тақта, бор
Ұйымдастыру кезеңі Сәлемдесемін. Сыныптағы оқушылардың келген-келмегендерін түгелдеймін.

Ынтымақтастық ахуал қалыптастыру

«Жылы лебіз» әдісімен сабаққа жақсы ахуал қалыптастыру, балаларға тілек айтқызу

Мұғаліммен сәлемдеседі.

Сыныптың топ басшысы жоқтарды айтады.

Оқушылар өз тілектерін дауыстап

Сабақ кезеңдері Тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті
Білім

Қызығушылық

тарын ояту

Үй тапсырмасын сұрап, сұрақтарға жауап алу, білімдерін ауызша тексеру Үйге берілген тапсырманы сұрақ-жауап арқылы диалогқа түсіру

,Слайда үй тасырмасын қайталау ға сұрақтар жасалып, интерактивті тақтада көрсетіледі.

Мұғалім берген тапсырманы орындау. Слайдта жазылған барлық қайталау сұрақтары мен тапсырмалар интерактиті тақтамен беріліп, әр топ өз білгендерін, білетіндерін сыни тұрғыдан ойлау арқылы нақты дәлелдермен жауап береді
Түсіну 1-топ

1.Ибраһим-Сара-ажар арасы

2.Ибраһимнің бала үшін Ажарға үйленуі

3Дүниеге нәрестенің келуі

4.Қызғаныш

5.Ибраһимнің әйелінің айтқанын орындауы

6.Оның күйзелісі мен Пайғамбарға жалбарынуы

Мәтіннің мазмұндау жоспарын құрып, мазмұнын сұрау Мәтіннің мазмұны бойынша жоспар құрып, мазмұнын баяндайды.
Қолдану 2-топ

Зәмзәм

1.Ажардың сабыры

2.Ажардың күйзелісі

3.Сымайылдың тағдыры

4.Баланың өкшесінің астынан су шығуы

5.Зәмзәм суы

6.Ажардың аллаға ризашылығы

Мазмұнын сөзбайлықтарын ескере отырып мазмұндату Мәтіннің мазмұны бойынша жоспар құрып, мазмұнын баяндайды
Сергіту сәті 5-слайд

Зәмзәм суы туралы мәлімет

Слайд көрсету, жаңа мәліметпен бөлісу Мұқият тыңдап, ойларымен бөліседі
Талдау 3-топ Кейіпкерлер бейнесі

1.Ибраһим

2.Сара

3.Ажар

4.Сымайыл

Кейіпкерлер бейнесін ашуға бағыт беріп, іс-әрекетін талдау жасату Оқушылар ізденеді, ойланады, қорытындысын шығарады
Жинақтау Құрылысына талдау

Тақырыбы

Идеясы

Жанры

Оқиғаның басталуы, дамуы, шиеленісі,шарықтау шегі,шешімі

Әңгімені құрылысына талдату арқылы білімдерін кеңейту, тұжырым қалыптастыру Балалар өз ойларын айтып, талдайды, шешімін шығарады
Бағалау Сабақтағы белсенділіктері мен сұраққа жауап берулеріне қарай, үй тапсырмасының орындауын ескеріп бағалау Күнделіктеріне қою Бағасын қойғызады танысады
Рефлексия Стикерлерді толтыру Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну Ұсынылған стикерді толтыру
Үй тапсырмасы Зәмзәм суы туралы мәлімет және хадистерден үзінді оқып келу Үй тапсырмасының жазылуын қадағалау Күнделіктеріне жазады
Уақыты: Қазақ әдебиеті 5- сынып Тексерген:
Сабақ тақырыбы: Шешендік сөздер
Жалпы мақсат: Шешендік сөздер туралы біледі, шығу тарихын, түйінін түсінеді, басқа ауыз әдебиеті түрлерінен ерекшелігін ажыратады;

Қазақтың сөз өнерін құрметтеп, шешен адамдар жайлы мағлұмат алады,халқымыздың сөз өнерінің мәнін түсініп, өмірмен байланыстыру, ауызша сөйлеу дағдыларын, сыни ойлауын дамыту;

  1. Қазақ әдебиеті
  2. Мұғалімге арналған көмекші құрал
  3. Ғаламтор беттері
Оқу нәтижесі: Халық ауыз әдебиетінің бір түрі шешендік сөздер туралы біледі;

Үш би туралы мағлұмат алады;

Шешендік өнердің мәнін түсінеді;

Халқымыздың сөз өнерін бағалап, үлгі тұтады;

Негізгі идеялар: Сын тұрғысынан ойланып, ойын еркін жеткізу;

Сабаққа белсене қатысып, өз білімдерін көрсету , нәтижесі бойынша бағалау, сабаққа кері байланыс жасап, ой қорыту

Сабақта қолданылатын материалдар: BLUB TREE

интерактивті тақта

слайд

Оқыту әдістері: Жаңа әдістер

Сұрақ- жауап, диалог, АКТ, СТО, Топтастыру

Дерек көздері Газет-журнал, оқулық, ғаламтор беттері
Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Оқушыларға психологиялық ахуал туғызу (5 мин) «Шаттық шеңбері» арқылы сыныпта психологиялық ахуалды қалыптастыру Ортаға шығып «Шаттық шеңберін» жасау
ІІ. Үй тапсырмасын сұрау ( 5 мин ) Блоб ағашын қолдана отырып үй тапсырмасына дайындық дәрежесін білу

Ойтолғауды оқытып, бағалау жүргізу

Үй тапсырмасын оқиды, ойларымен бөліседі,ортаға салады
ІІІ.Қызығушылықты ояту (10 мин) Шешендік өнер туралы алғашқы түсініктерін білу, мақсатында постер құрып, оны қорғау

Түрткі сұрақтар

Шешендік өнер жайлы не білеміз?

Шешен адам деп қандай адамды айтамыз?

Кімдерді мысалға келтіруге болады?

Әлемнің қандай шешендерін білесің?

Тыңдайды, жазады
Мағынаны тану

5 минут

Шешендік сөз тарихы жайлы слайд бойынша мәлімет беріп, таныстыру

Қазақ ауыз әдебиетінің ерекше бір жанры — шешендік өнер. Шешендік сөздер — ғасырлар бойы халық сынынан екшеленіп өткен құнды мұра, асыл қазына. Шешендік өнерге ерте замандардан-ақ, үлкен мән берілген. Ежелгі грек, рим елдерінде шешендік өнерді «риторика» деген атпен жеке пән ретінде оқыған. Дүние жүзіне әйгілі ерте заман шешендері Пратогор, Демоссфен, Цицерон, Квинтилиан сияқты өз заманының мемлекет қайраткерлері, ел аузына қараған ойшылдары болған.

Қазақтың шешендік сөз тарихы Майқы би мен Аяз билерден басталып (XII-XIII ғғ.), Жиренше шешен, Асан қайғы (XIV-XV ғғ.) есімдерімен қатысты калыптасып, өркендей түсті. Шалгез, Бұхар (XV-XVIII ғғ.), Шортанбай, Дулат, Мұрат, Төле, Қаз дауысты Қазыбек, Әйтекелерге жалғасты. Шешендік өнерінің кеңінен дамып биіктеген кезеңі — XV-XVIII ғғ.

Өз бетімен орындайды
Қорыту

5минут

Топтастыру әдісімен жаңа тақырыпты пысықтау Өз бетінше орындайды
Бекіту

5 минут

Бекіту сұрақтары?

1. Шешендік сөздер дегеніміз не?

2. Шешендік өнер грекше қалай аталған?

3. Ұлттық шешендік өнердің өкілдері кімдер?

4. Шешен кісінің сөз сапасы қандай болуы керек

Сабақты қорытады
Үй тапсырмасы Тайкелтірдің төрелігі және Байдалы бидің көңіл айтуы оқу Күнделікке жазады
Бағалау 2 мин Баллдық жүйе бойынша бағалау Күн. қою
Қазақ әдебиеті Күні: Тақырыбы: Зәмзәм суы Сыныбы: 5 ғ
Мақсаты Зәмзәм суы әңгімесінің мазмұнын ашып, қасиетті судың шығу тарихына тоқталу;Алланың шексіз мейірімін әңгімені оқу арқылы түсіндіру;тақырыптың мазмұны мен идеясын ашуға мүмкіндік жасау. қосымша материалдар арқылы тақырыптың идеясындағы мәселелерді кеңейте қарауға ой салу.
Жалпы мақсат Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру, әдеби тілде сөйлеу дағдыларын дамыту
Күтілетін нәтиже Өзгелерді оқыту арқылы есте сақтау қабілеттері жетіледі. Мәселені әдеби шындық тұрғысынан бағалау қабілеттері қалыптасады.Әңгіменің мазмұнын талдап ,кейіпкерлерге мінездеме береді, іс-әрекетін талдайды, шығармашылық тапсырмалар орындап түйін жасайды.
7 модульдің қолданылуы АКТ”, “Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”, “Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”, “Оқытуды басқару және көшбасшылық”.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер Миға шабуыл,Жигсо2, Салыстыру,талдау
Қолданылатын ресурстар Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, ноутбук
Ұйымдастыру кезеңі Сыныпты түгендеп ,сабаққа назарларын аудару

Ынтымақтастық ахуал қалыптастыру

Үй тапсырмасын тексеру

10 минуттық тест жазу

Оқушылар сабаққа жақсы тілектерін айтады, сәттілік тілейді

Өткен тақырып бойынша тест жазып, білімдерін саралайды

Сабақ кезеңдері Тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті
Білім

Қызығушылық

тарын ояту

Үй тапсырмасын сұрау арқылы сұрақ-жауап Миға шабуыл

1. Адаматаны жаратудағы алланың ойы қандай?

2.періштелер неге уайымдады?

3.Адамды Алла қалай жаратты? Есімі кім?

4.Адам ата мен Хауаананы кім азғырды?

5.Алланың ібіліске берген жазасы?

6.Ибраһим қайда көшіп келді?

7. Ибраһимнің баласын шөл далаға апаруына не себеп болды?

Үйге берілген тапсырманы сұрақ-жауап арқылы сұрау арқылы оқушыларды диалогқа түсіру

Слайдта берілген сұрақтарға жауап беру, топпен тапсырманы орындау

Өткен тақырып бойынша сұрақтарға жауап беріп, өз білімдерін көрсетеді, бөліседі, тыңдайды
Мағынаны тану ЖИГСО әдісі

Мәтін бөліктерін оқып , мазмұнын топта талқылау

Тапсырма беру, қадағалау Ортаға тақырыпты жақсы меңгерген оқушы шығып сабақты түсіндіреді
Қолдану Жоспар құру

1. Ажардың сабыры, шыдамы.

2. Ажардың күйзелісі.

3.Сымайылдың тағдырдың талқысына түсуі.

4.Баланың өкшесінің астынан су шығуы.
5.Зәмзәм суы.
6.Ажардың Аллаға ризашылығы.

Жаңа тақырыпты оқушыларға қысқаша түсіндіру мақсатында осы көрсетілген әдіс бойынша жаңа материалдарға байланысты ресурстар беру, өз бетерінше дайындық жасату, Оқушылардың мақсаты мұғалімді тыңдау, өз ойлары мен пікірлерін айту

Әдіс бойынша жаңа тақырыпты меңгереді және өз пікірлерін ортаға салады.

Сергіту сәті «Кірпі биі» атты жаттығу жасау Оқушылармен бірге сергіту сәтін жасау Жаттығу жасайды
Талдау Композициялық құрылысына талдау Топтарға жаңа тақырып бойынша толық меңгерту мақсатында талдату Сыни ойлана отырып орындайды
Жинақтау Топтастыру әдісі

Кейіпкерлерді талдау

Ажар

Ибраһим

Сара

Ой толғау «Алланың шексіз мейірімі»

Әңгіме кейіпкерлерінің мінез құлқын талдау арқылы тақырыпты жинақтайды, салыстырды

Ойтолғау жазып түйіндейді

Топ бірлесе отырып кейіпкерлердің іс әрекетін талдап,мінездеме жазады

Шағын ойтолғау жазып, сабақты қорытады

Бағалау Өзін-өзі бағалау (2 мин)

Бағдарша, бағалау парақшалары

Бағалау парақтарын таратады

Бір-бірін бағалауды қадағалау

Топты бағалау

Өзін өзі бағалау

Рефлексия «Екі жұлдыз, бір тілек» Оқушыларға стикер толтыруды ұсыну Ұсынылған стикерді толтыру
Қазақ әдебиеті Күні: Сыныбы : 5 Тақырыбы: А. Сейдімбек «Әйел-Ана» ертегісі
Мақсаты Оқушылардың әдеби ертегілер туралы түсініктерін кеңейту: оқушыларды адамгершілікке, ізгілікке баулу, елжандылыққа тәрбиелеу: оқушылардың әдеби дүниетанымдарын кеңейту, пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, мәнерлеп оқу дағдыларын дамыту.Оқушыларға ертегіні түсініп оқу арқылы, оның негізгі ерекшеліктері жайында жалпы мағлұмат беру, ертегінің маңызын, нәтижесі мен салдарын түсінуге жағдай жасау
Жалпы мақсат Тақырыпты түсініп оқи білуге баулу. Тілін, сөздік қорларын дамыту арқылы сабаққа деген қызығушылығын арттыру
Күтілетін нәтиже Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін жетілдіру және олардың шығармамен жұмыс істей білу дағдыларын одан әрі дамыта біледі;
7 модульдің қолданылуы АКТ”, “Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”, “Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету”, “Оқытуды басқару және көшбасшылық”.
Қолданылатын әдіс-тәсілдер Кім жылдам, Венн диаграммасы, зерттеушілік, диалогтік әңгіме
Қолданылатын ресурстар Флипчарт, маркерлер, портреттер, тақта, стикерлер, ноутбук
Ұйымдастыру кезеңі Сыныпты түгендеп, назарын сабаққа аудару.

Ынтымақтастық атмосферасын орнату. Бір-біріне жылы тілек айтқызу

Үй тапсырмасын сұрау

Ә.Тәжібаев «Толағай» ертегісінен үзінді жатқа айту

Ертегі желісі бойынша сурет салу

Сабақтың тақырыбы мен мақсатын хабарлау

Мұғаліммен сәлемдеседі.

Шеңбер жасап бір-біріне жылы сөздер айтты.

Оқушылар үй тапсырмасын айтып, салған суреттерін тақтаға іледі.

Сабақ кезеңдері Тапсырма Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті
Білім

Қызығушылық

тарын ояту

Әр адам жарық дүниеге келгенде мейірімді, жүрегі жылы жанды көреді. Ол — Ана. Бүгінгі сабақтың тақырыбы ендеше Ана туралы болмақ

1.Жазушының өмірі мен шығармашылығын таныстыру

2.Ана тақырыбына кластер құру

Жаңа тақырыпқа қызығушылығын арттырып, бағыт беру, тақырыптың мәнін ашу

Жазушы өмірбаянымен таныстыру

Оқушылар жаңа тақырыппен танысып, алғашқы ақпарат алады.

Сыни ойлана отырып кластер құрады

Түсіну Ертегі мазмұнын ЖИГСО әдісімен оқып, талдау

Мазмұндау жоспарын құру

Ертегі мазмұнын бөлімге бөліп, оқыту, мазмұнын топта талдату Оқушылар ертегі мазмұнын түсініп,талдайды,тапсырманы топпен орындайды
Қолдану Ертегіні құрылысына талдау

1.Оқиғаның басталуы

2.Дамуы

3.Шарықтау шегі

4.Шиеленісі

5.Қорытынды

6.Тақырыбы мен идеясы

Тақырыптың мағанасы мен идеясын ашып түсіну үшін әр топқа сұрақтар мен тапсырма беріледі. Сұрақтарға жауап бере отырып , тапсырманы орындайды
Сергіту сәті «Балапандар биі» атты жаттығу жасау Оқушылармен бірге сергіту сәтін жасау Интербелсеңді тақтадағы бейнероиктегідей жаттығулар жасайды.
Талдау Салыстыру

Толағай ұқсастығы Ана

Алдыңғы сабақпен байланыстыра отырып салыстыру Әдіс бойынша алдыңғы сабақпен салыстыра отырып қорытынды жасайды
Жинақтау Сұрақ-жауап кезеңі

Ақын өмірі туралы қандай тың деректерді білдіңіз?

2. «Әйел-Ана» ертегісінің тақырыбы қандай?

3. Күншуақ елінің тұтқын болған әйелдеріне қалай азаттық берілетін болған?

4. Жарлықта дұшпанның қандай есебі болған?

5. Күншуақ елін тұтқынға алған жау оларға не істемек еді?

6. Ер-азаматтарды аман алып қалу үшін Әйел-Ана қандай тапқырлық жасады?

7. Автор ертегі арқылы бізге қандай ақыл, өнеге бермекші болып отыр?

Жаңа тақырыпқа байланысты сұрақтар қойып қорыту Бекіту сұрақтарына жауап беріп, сабақты қорытындылайды, өз білімдерін саралайды, ертегі мазмұнын қорытады
Бағалау Өзін-өзі бағалау (2 мин)

Бағдарша, бағалау парақшалары

Бағалау парақшасы мен бағалау шкаласын тарату Өзін өзі топпен бағалайды
Рефлексия Смайликтермен кері байланыс орнату

ҚМЖ әдебиет.docx

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s