Ауру қоздырғыш қарапайымдар: дизентериялық амеб а, безгек паразиті. Қарапайымдардың табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы


Тойшыбаева Салтанат Бейбітқызы

БҚО. Қаратөбе ауданы

Мұхит атындағы ЖОББМ

Тойшыбаева Салтанат Бейбітқызы

БҚО. Қаратөбе ауданы

Мұхит атындағы ЖОББМ

Оқушы саны Қатысқан оқушы
Сабақ биология 7 сынып күні: 28.09.2016.
Сабақтың тақырыбы Ауру қоздырғыш қарапайымдар: дизентериялық амеба, безгек паразиті. Қарапайымдардың табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы
Ресурстар, сілтеме Жоспар, «Жануартану оқулығы», арнайы суреттер, бейнефильм, Power Point (слайд), үлестірме материал
Негізгі мақсаты Ауру қоздырғыш дизентериялық амеба және безгек паразитімен таныстыру, олармен күресудің алдын алу шаралары туралы білімдерін тереңдету
Міндеттері
  1. Біржасушалы жәндіктердің табиғаттағы, адам өміріндегі маңызын, паразит жәндіктер қоздыратын аурулар және олармен күресу жолдарын түсіндіру;
  2. Оқушылардың танымдық қабілеттерін дамыту, ой-өрісін кеңейту, есте сақтау дағдысын қалыптастыру. Еркін сөйлеп, ойын жеткізуге, салыстыра білуге үйрету. Пәнге деген қызығушылығын ояту;
  3. Жаңа білімді игерте отырып, санитарлық — гигиеналық тәрбие беру
Түйінді идея Ауру қоздырғыш қарапайымдардың тіршілігімен, күресу шараларымен танысу
Күтілетін нәтиже: Оқушылар қарапайымдылардың ауру қоздырғыш түрлерімен танысады, жалпы мақсатқа жету үшін бірлесіп оқиды, өз бетінше ізденеді, өз білімдерін тексеріп бағалайды, достық қарым — қатынас жасайды, білімдерін нығайтады
Ұйымдастыру

Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер

Көшбасшы болу, топқа бөлу, амандасу рәсімі, ынтымақтастық атмосфераны құру, сынып оқушыларын түгендеу, оларға бағалау ерекшеліктерін түсіндіру (өзін өзі, топтық)

Психологиялық сәт

Қолданылған модульдер Мұғалімнің әрекеті Оқушының әрекеті Уақыт
Білу

«Өткенге шолу» аялдама

АКТ, СТО

Ынтымақтастық атмосферасын құру

І. Қызығушылықты ояту

Үй тапсырмасын қайталау

Сурет-карточкалар арқылы топқа бөлу:

І топ: «Амеба»

ІІ топ: «Эвглена»

ІІІ топ: «Кебісше»

Топ басшысын сайлау, әр орындаған тапсырмаға фишкалар беру

Амеба, Эвглена, Кебісше туралы, оның қасиеттерін, маңызын таныстырады

Бірін-бірі қолдайды

Кәдімгі амеба Жасыл эвглена Кірпікшелі кебісше
Түсіну Қолдану

«Оқулыққа шолу», АКТ

бейнефильм

Жаңа сабақ
1 топ: Дизентерия амебасы

(постер қорғау)

2 топ: Безгек паразиті

радиоға қоңырау

3 топ: Лейшмания

ТВ шоу

Оқулықтағы мәліметтерді пайдаланылады Оқушылар дизентерия амебасын қозғалуын бейнефильм арқылы көреді
Талдау

Жинақтау

СТО

«Терминдер сөйлейді»

ІІ. Мағынаны ажырату

Тапсырма:Қарапайымдылардың аттары мен ауру аттарын карточкаға толтыру жұмысын тапсырады

Деңгейлік тапсырмалар(жеке жұмыс):
“А” деңгейі Биологиялық диктант

1. Тәулігіне нәжіспен бірге …… амеба цистасы сыртқа шығады. (300 млн-дай)

2. Безгек ауруын қоздыратн паразитті 1880 жылы француз дәрігері (А.Лаверан)

Безгек ауруын емдейтін …………. дәрілері.Хинин, акрихин

4. Құм шіркейлері тарататын ауру……..Хинин, акрихин

5. Безгек ауруының таратушысы (маса)

В деңгей

Карточкадағы тапсырманың дұрыс жауабын дәптерлеріне жазады

Бірін-бірі қолдайды, белсенді қатысқандарды бағалайды

Жәндік аты Тудыратын ауру аты Жұқтырушы орта
Дизентерия амебасы Қантышқақ ауруы Жуылмаған көкөніс, лас су
Безгек паразиті Безгек ауруы Безгек масасы
Лейшмания Лейшманиоз Құм шіркейі
Лямблия Лямблиоз Лас, қайнамаған су

С деңгейі

Тест жұмысы:

1. Безгек паразиті- қантұрғынды алғаш толық сипаттап жазған

A. Дж. Грасси B. Ш.Лаверан C. И.И.Мечников D. Г.Ф.Логинович

2. Ұйқы уаруының қоздырғышы

A. лейшмания B. Лямблия C. Трипанасома D. опалина

3. адам аш ішегінде, өтте паразиттік тіршілік етеді

A. инфузория B. Лямблия C. сəулелі күншар D. қантышқақ амеба

4. Сəулелі өрмекаяқ, қошқармүйіз көпірме, шұрықденелі бунақай қай типке жатады

A. саркодиналар B. Талшықтылар C. Кірпікшелілер D. споралылар

5.Көптеген қарапйымдардың денесін сыртынан қаптайтын, өте жұқа майысқақ немес қатқыл плазмалы қабат

A. хроматофор B. Циста C. Пелликула D. плазмалық жарғақша

6. Амебалар жалған аяқ түзіп, дене пішінін өзгерте алады. Бұл- ағза денесін қаптаған… байланысты.

A. циста B. Хроматофор C. Пелликула D. плазмалық жарғақша

7. Қан сорғыш шыбы– цеце таратады

A. су ауруын(сурра) B. ұйқы ауруын C. тері ауруын D. дизентерия

8. Теңізде тіршілік етіп, денесінен жарық бөліп шығарады. Түнге қарай теңізді нұрға бөлейді.

A. хламидомонада B. Түншырақ C. жасыл эвглена D. домаланғы

9.Паразиттік жəндік лямблияны ең алғаш зерттеген

А. Левенгук B. К.Линней C.Ш.Лаверан D. Д.Ф.Лямбль

10. Эвгленаның дене тұрқы

A. 0,01 мм B. 0,02 мм C. 0,04 мм D. 0,05 мм

Қорытынды Түйінді сөз айтқызу «Ауырып ем іздегенше, ауырмаудың жолын ізде» Иммунитет, аурудың алдын алу, Гигиена туралы түйінді сөз айтады, бірін-бірі қайталамайды
Бағалау ОүБ Тақтадан бағалау кестесін көрсетеді

14-11 ұпай – «5»

10-7 ұпай – “4”

6-3 ұпай – “3”

2 ұпайдан төмен – “2”

Топ басшысы жинаған алмасына қарай топ мүшелерін бағалайды
Үй тапсырмасы § 40 оқу, тақырыпты қоршаған ортамен байланыстырып, эссе жазып келу
Кері байланыс Смайликтер арқылы

Бағалау парағы

Критерий

Оқушының

аты-жөні

А деңгей

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

Максималды ұпай 5 ұпай

В деңгей

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

1 дұрыс жауап – 1 ұпай

Максималды ұпай 4 ұпай

С деңгей

1 дұрыс жауап – 0,5 ұпайдан

2 дұрыс жауап – 1 ұпай

Максималды ұпай 5 ұпай

Ұпайы Бағасы
1
2
3
4
5
6
7

ашык.docx

Advertisements

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s