Жаңа сабақтар

Шылау


Астана қаласы

79 мектеп-лицейінің

бастауыш сынып мұғалімі

Саликова Айман Аиповна

Сабақтың тақырыбы: Шылау.

Сабақтың мақсаты: сөз табы шылау туралы түсінік бере отырып, оның ерекшелігін ұғындыру, шылау түрлерімен таныстыру, сөйлем ішінде қолдана білу.

Дамытушылығы: оқушыны ойлауға, ойын түсінікті, жүйелі түрде жеткізе білуге, шығармашылық қабілеттілігін, белсенділігін арттыра отырып сауатты, әдемі жазу дағдысын дамыту.

Тәрбиелігі: туған тілін қадірлеуге, ұжымдық еңбектенуге, бір-

бірін тыңдауға, шапшаңдыққа, туған жерін көркейтуге тәрбиелеу.

Типі: жаңа тақырыпты меңгерту.

Түрі: аралас сабақ.

Әдісі: түсіндіру, сұрақ-жауап, сұрақтар арқылыпроблемалық

Жағдай туғызу, талдау, топтастыру, шығармашылық ізденіс, СТО элементтері, оқулықпен жұмыс, тақтаға, дәптерге көркем жазу.

Жұмыс түрлері: ұжымдық, жұптық, жекелей (тақтамен)

Пәнаралық байланыс: әдебиеттік оқу, дүниетану, ауыл, мектеп тынысымен, оқушы өмірімен байланыс.

Көрнекіліктер: оқулық, интерактивті тақта, слайдтар, сәйкестендіру стратегиясы.

Пайдаланылғанәдебиеттер:қазақ тілі, әдебиеттік оқу,

бастауышсыныптаоқытуәдістемесі, фотоаппарат.

Сабақтыңбарысы: І. Ұйымдастырукезеңі

Психологиялықдайындық (бір-бірінесәттіліктілеу)

Қайырлы күн, достар!

Қайырлы күн, қонақтар!

Сәлем бердік сіздерге, құрметпенен біз.

Бүгінгі күн ашық болсын,

Сәттілікке толы болсын.

Біздің алар бағамыз,

Кілең «бестіктер болсын»!

-Балалар, қай пәнг еқонақтар келіп отыр? (қазақтіліне)

-Олай болса, сабағымызды тілге деген құрметпен бір шумақ

өлеңмен бастайық. Қане, кім айтадыекен?

Қазақ тілім – өз тілім, ана тілім,

Абай, Мұхтар сөйлеген дана тілім

Қастерлейді ұл – қызың мәңгі сені

Болашағым, бақытым дана тілім.

Ой қозғау. 1) Үйтапсырмасынтексеру. 5 – жаттығу.

(алдымен дефис арқылы, содан кейін сөздердің бірігуі арқылы жасалған үстеулерді өздері байланысып тұрған етістікпен бірге теріп жазу)

2) Миғашабуыл. (сұрақ-жауап) 1 – слайд.

а) Үстеу дегеніміз не?

ә) Үстеудің түрлерін ата.

б) Мезгіл үстеу дегеніміз не?

в) Мекен үстеудегеніміз не?

г) Сын-қимылүстеуідегеніміз не?

III. Қызығушылығынояту. «Маржантізбек» ойыны.

Семантикалық карта толтыру. 2 –слайд.

ҮстеутүріСөздер Мекен Мезгіл Сын-қимыл
Биыл
Шапшаң
Артта
Кешке
Аулада
Қазақша
Ертең
Ақырын
Тез

III. Даярлықкезеңі. (Дәптергекүнді, айдыжазу).

Баяғыөткензамандатабиғатыкереметсұлу, тауларыаспанменастасқан, қыранқұсықиядасамғаған, аққуларыкөлге сәнберген , көкшөбі мен гүлдерікөздіңжауыналған «Қазақтілі» дегенжерболыпты. Солжердімекенеткен «Сөзтаптары» дегентілге бай, беделді хан өмірсүріпті. Солханныңтоғызуәзіріболғанекендейді. Хан иемәрбіруәзірінеатқаратынжұмыстарынбөліпберген.

Ханныңәруәзіріөзміндетінмінсізатқарадыекен.

— Балалар, сендер осы тоғызуәзірдіатайалармАедіңдер? Барлығымызқосылып, ханныңадалуәзірлерініңаттарынатайық.

— Затесім, етістік, сын есім, сан есім, есімдік, үстеу, (шылау, одағай, еліктеусөз).

Жаңасабақпенжұмыс.

1. Көру диктанты

Гүлектікаулаға,

Көктемдекөңілді.

Бақта да, бауда да,

Ақгүлдерөріді.

Сұрақ-жауап. Тапсырмалар.

1) Бұлөлеңжолдарыойымызға не әкелді? (көктемніңкелгенін, көркем де әсемтабиғат, таза ауа, айналамызғакөгалдандыружұмысынжүргізу, ауылдыңкелбетінкөріктендіружұмыстарынақатысу).

2) Сұрақ-жауапарқылыережешығару. Өлеңдесұраққажауапбермейтінсөздер бар ма? Бұлсөзсөйлеммүшесі бола алама? Мағынасы бар ма? Қалайжазылған?

3) Сендердіңжауаптарыңарқылы «шылау» сөзінтоптастырыпжаңатақырыптыңережесіншығарайық.

Шылау:

— Сөзтабы

— Мағынасыжоқ

— Сөйлеммүшесіболмайды

— Сөзденбөлекжазылады

— Сөз бен сөздібайланыстырады

— Сұраққажауапбермейді

— Түрлері мен (бен, пен), және, да, де, та, те, ма, ме, ба, бе, па, пеүшін, туралы, дейін, шейінқой, ғой, қана (ғана) –ақ.

Сергітусәті.

Оқулықпенжұмыс

1-жаттығу (Сөйлемдердікөшіріпжаз)

2-жаттығу.Өлеңдітүсініпоқып, өзіндікмағынасыжоқсөздері тап.

3-жаттығу. Өлеңдітүсініпоқы. Шылауларды тап.

4-жаттығу.Төмендегішылаулардықатыстырып, сөйлемқұрастырыпжаз.

Сабақтыбекіту.Сәйкестендірустратегиясы «Меніңбағытым» ойыны. Сөздердіөзінетиістішылауменбайланыстыру.

Бардың дейін

Өзің шейін

Ана ғана

Отан туралы

Көрдің үшін

Ауылға ба?

Кешке бе?

Тест

  1. Шылаудың басқа сөз табынан қандай айырмасы бар?

а) Сөйлем мүшесі бола алмайды;

ә) Заттың сынын білдіреді;

б) Көңіл — күйді білдіреді.

2. Шылау тұрған қатарды тап.

а) бір, екі, төрт;

ә) мен, сен, ол

б) ма, ба, па.

3. Көп нүктенің орнына тиісті сөзді жазыңдар.

Сенде компьютер ……

а) барма?

ә) бар ма?

б) бар — ма?

4. Шылау дегеніміз не?

а) Мағынасы бар сөйлем мүшесі;

ә) Өз алдына толық мағынасы жоқ сөздер;

б) Көңіл — күйді білдіретін сөздер.

Үйге тапсырма: 158 бет,5-жаттығу. Сөйлемдердіоқып, тек шылаулары бар сөйлемдердікөшіріпжаз.

Advertisements

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s